איך תקיפו את תזונתכם בעלים ירוקים?

למה זה טוב לנו?

הצבע הירוק הוא צבע הצמיחה , צבע הטבע. הכלורופיל הוא הפיגמנט הירוק שבעלים והוא עתיר בערכים תזונתיים עבורנו.
בשנים האחרונות אנחנו יודעים שעלים ירוקים עושים לנו רק טוב. צריכת העלה כולו (גזע ועלים) במגוון צורותיו, מועילה לנו לניקוי הגוף, לרמת הערנות, לויטמינים והמינרלים ולעוד שלל תכונותיו לטיפול בתחלואות הגוף וחיזוקו במהלך היום והחיים בכלל. צריכת העלה כולו לעומת צריכת המיץ שלו בלבד (במסחטה) למשל היא ערך מוסף עבורנו בסיבים התזונתיים שמסייעים לעיכול ולתחושת השובע וחסרים בתזונה מערבית (ובמזונות מעובדים בפרט), ומה אנחנו מבקשים יותר מכל זה בעצם. העלים הירוקים (למשל קייל) מספקים לנו את צריכת הסידן, ברזל ואומגה 3 אותם כולם מחפשים בדגים/ בשר/ חלב כאשר למעשה אמא אדמה כבר העניקה לנו את העלים הצומחים מהאדמה כאלטרנטיבה. הידעתם? העלים הירוקים מסייעים גם בנטרול ריחות גוף לא נעימים.

מאיפה מתחילים?

ראשית חשוב לנו לפרוס בפניכם כי עלים ירוקים הם גם עלים שלא נמכרים כמוצר וארוז: כמו תרד בתפזורת או צרור כוסברה טרייה. אנחנו מתייחסים לעלים ירוקים במגוון צורות ותחבירים. החל מהעלים שיש לשומר לעיתים ועד הצרור העשיר של הצנוניות שרובנו נוהגים להשאיר אצל הירקן. אלה כולם עלים ירוקים, שהטבע נותן לנו כבונוס, אז למה להשאיר אותם אצל הירקן?

חשוב לציין שאנו ממליצים לרכוש עלים ירוקים בצורתם האורגנית והנקייה מריסוסים ושאר מזיקים.

להלן המגוון העשיר שיש לעלים הירוקים:

המוכרים: פטרוזיליה , כוסברה,  נענע, חסה אמריקאית / ערבית, עלי בייבי, שמיר, תרד לסוגיו, עירית, בזיליקום, נבטים לסוגיהם.

הפחות מוכרים: מנגולד, ארוגולה, רוקט, קייל לסוגיו, באק צ'וי, נבטי ברוקולי (מזון על).

הכמעט נדירים: מיזונה, כף אווז, חוביזה.

עלי ירקות: עלי ברוקולי, עלי כרובית, עלי צנון, עלי כרוב, עלי צנון, עלי סלק.

הגיוון והעושר הם המפתח ליעלות העלים לגופנו. שילוב של עלים וירקות הוא בריא ומרענן במגוון צורותיו.

מה עושים עם זה?

גם כאן, הגיוון והיצירתיות הם שם המשחק. עלים ירוקים הם לרוב נייטרלים בטעמם וסופגים את הטעמים שנוסיף להם אך משאירים זכר מהמרקם העלי/ סיבי שלהם בAFTER TASTE שלנו, ולכן מומלץ לעשות שימוש בכל סוגי העלים לכל סוגי הצרכים , אין פה חוקים.
ולהלן השימושים:
1. בבישול ואפייה : מצע לקציצות / תוספת לממולאים והן כציפוי/ תוספת למיצי בישול (ציר עלים וירקות)/ מרקים ועוד.
2. לתיבול: ניתן להפוך את הירוקים לתערובת של מיץ או משחה ולאחסן בצנצנת במקרר או בקרחוניות במקפיא ולהוסיף כתיבול במנה קצובה לכל מנה שתבחרו. מנת ירוקים כזו תמיד תעניק לנו זריקה קטנה של טעם וצבע וכמובן בריאות.
3. לשייקים: באופן טרי או מהקפאה, אנחנו מלמדים את עצמנו לאט לאט להפוך את השייקים שלנו לירוקים יותר, תוספת ירוקה ורעננה לשייק, תמיד יוסיף ערך מוסף לשייק הפירות שלכם.
4. לרטבים וממרחים מאולתרים: לסלט או מעל פשטידה או אפילו בקערית קטנה לצד הצלחת לתיבול עם קרקר. אנחנו ממליצים לערבב את הירוקים שנותרו לנו עם מעט שקדים או קשיו, ג'ינג'ר או שום וכמה תבלינים וקיבלתם רוטב שהוא חצי פסטו וחצי סתם רוטב עשיר ומרענן שכולם ישאלו עליו סביב השולחן.
5. כסלט בפני עצמו: זוכרים את הסלט טבולה? דמיינו אותו אבל עם עושר של ירוקים ,תוסיפו קצת עגבניות מיובשות, חמוציות או אגוזים וקיבלתם סלט יוקרתי ובריא. אנחנו מתייחסים לעלים כחלק אינטגרלי מהצלחת שלנו, להפוך אותם למנת הירקות שלכם זה לתת להם ביטוי מלא וטרי.

איך ממשיכים?

חזקו את צריכת הירוקים שלכם. כשתעטפו את הסביבה שלכם בעלים ירוקים במגוון צורותיהם, תמצאו את עצמכם צורכים כמויות גבוהות של עלים ירוקים הרבה יותר ממה שתכננתם.
אין צורך לזרוק אף עלה לזבל. לכל עלה יש שימוש : אפשר להקפיא, להפוך לממרחים, מטבלים, וקונים מראש כמות גדולה כי אנחנו יודעים שזה לא הולך לאיבוד.
מראש תמלאו את המקרר במגוון עצום של ירוקים (עלים וירקות) כך שתאכלו לפחות שני צרורות בשבוע (בתור התחלה). ההיצע הגבוה בבית "יכפה" עליכם לאלתר ולהמציא שימושים שלא תיארתם לעצמכם ולהפתיע את כל יושבי השולחן.

טיפ קטן לסיום-

מעתה, עשו לכם למנהג- קנו  צרור שלם של עלים ירוקים כלשהם בשבוע וסיימו לאכול אותו (בכל צורה שהיא) לפני שהתקלקל. 

אל תתפתו להניח לו להרקיב באחורי המקרר, השתמשו בו לצריכתכם ולתחזוקה הבריאה של גופכם. 

תוך חודש-חודשיים אתם תחושו בהבדל מבחינה גופנית ואנרגטית בעיקר.

שמחנו לעזור לכם להתקרב קצת יותר לטבע
שלכם ,
נועם השדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>