למה זה טוב לנו?
לשמחתנו , בעידן המודרני, הצרכן הפרטי מוגן מפני חברות המזון ומערך השיווק שלהם באלמנט חשוב שנקרא: שקיפות מלאה. עקרון זה בא לידי ביטוי בתווית הסימון התזונתי שמחויבת להופיע על גבי כל מוצר שאתם קונים. המידע הכי חשוב שרשום על גבי האריזה של מוצר קנוי הוא: תאריך ייצור ופג תוקף, רכיבים, אלרגנים וטבלת סימון תזונתי (ערכים תזונתיים). כולם כאחד חשובים באותה המידה. והם היחידים על גבי המוצר שאין בהם אף פן שיווקי כזה או אחר.
מאיפה מתחילים?
ראשית, עושים מנהג, כלל חדש כשקונים מוצר, בין אם מדובר בתכשיר ניקוי או טיפוח ובין אם מדובר במזון- לא קונים מוצר בלי לקרוא את תווית סימון תזונתי.
המידע שאותנו מעניין זה בעיקר התווית סימון תזונתי, זה המקום שהחברה היצרנית מחויבת על פי חוק לגלות לנו הצרכנים בדיוק מה יש במוצר, לכן לרוב הרשימה תסתתר ותתחבא מאיתנו ולרוב תהיה כתובה גם בגופן הכי קטן. למשל: לעיתים תוכלו למצוא שהסימון התזונתי יוחבא באיזה קיפול של האריזה, שאיש בכלל לא יחשוב לחפש אותה שם. מוצר שגורם לכם לחפש את הסימון התזונתי יותר זמן- בידקו אותו יותר לעומק- למשל: שימו לב לזה קורה בדגני בוקר עתירי סוכר לילדים.
מה עושים עם זה?
בכ"ז , לאחר שאתרנו את תווית סימון תזונתי, רוב הסיכוים שהיא תכלול 85% במקרה הטוב של מרכיבים שאין לנו מושג מהם בתור אנשים שהם לא מהנדסי מזון. לרוב הרבה מעל ל85% לא יהיו לנו ברורים. ולכן, "נועם השדה" לא מתכוונים להסביר לכם עכשיו מה ההבדל בין E-499 לבין E-200 , לנו יש כלל מאוד מאוד פשוט וקל ליישום:
ככל שהרשימה קצרה יותר ומכילה יותר מרכיבים שמוכרים לנו, כך אנחנו אוהבים אותה יותר.
שימו לב! המרכיב שיופיע ראשון ברשימת המרכיבים הוא הדומיננטי ביותר במוצר.
קחו לצורך העניין דוגמה לשתי רשימות מרכיבים לאותו מוצר בסיסי כמו :דאורדורנט.
הרכיב הראשון בדאודורנט ראשון הוא: אלומיניום, בדאורדונט השני: חמאת שיאה.
עכשיו תגידו לנו אתם? איזה מוצר נותן לכם הרגשה יותר טובה ללכת איתו הביתה?
איך ממשיכים?
חישבו על זה שבין אם מדובר במוצר לשימוש חיצוני כמו דאודורנט או לשימוש פנימי כמו שמן לבישול- למוצרים שאנחנו צורכים באופן קבע יש השפעה ניכרת על גופנו. החברות היצרניות משתמשות בחוסר הבקיאות שלנו כשהן רושמות שמות מורכבים ותוספים שאדם מן השורה צריך לחקור שנים כדי להתחיל לקבל מושג קלוש מהם. לכן, התחילו לאט לאט לנפות את סביבת החיים שלכם ממוצרים תעשייתיים. גם דאורדונרט שהוא מוצר לשימוש חיצוני, נכנס לנו לתוך נקבוביות ההזעה בבית השחי ויכול לגרום לנזק, בדיוק כמו דגני הבוקר עתירי הסוכר שאנחנו נותנים לילדינו.
השוק היום מתמלא ביצרנים קטנים ומיוחדים שחרטו על דגלם שקיפות מלאה ומפורטת כלפי הצרכן ודאגה אמיתית לבריאותו. יצרנים אלה יהיו לרוב אנשים שהתחילו כצרכנים פרטים והקימו עסקים אלה על מנת לענות על התסכול שבחוסר מוצרים מסוג זה בשוק וזאת מתוך תחושת שליחות אמיתית.
ל"נועם השדה" מועדון לקוחות שעושה כל שביכולתו לגבש תחת קורת גג אחת את כל אותם העסקים שאכפת להם באמת מאיתנו כצרכנים : מבריאותנו, מגופנו ונפשנו, מהערכים שלנו וכן הלאה.
תנו לנו לעשות עבורכם את הפילטר,
שמחנו לעזור לכם להתקרב קצת יותר לטבע
שלכם ,
נועם השדה
כתיבת תגובה