יהיו מזונותיך קישוטי ביתך

למה זה טוב לנו?

 

העין "אוכלת" לפני שהבטן רעבה:

  • למה, אם אנחנו מגיעים לסופר רעבים, סביר להניח שנאכל כמה דברים בדרך לקופה? או שנקנה יותר ממה שתכננו?

  • למה, גם אם אנחנו שבעים ונשב במסעדה, רוב הסיכויים שנאכל עוד משהו?

  • למה, שאנחנו רעבים מאוד אנחנו לרוב מוצאים את עצמנו מנשנשים/ "חוטפים משו" ולא יושבים לאכול ארוחה שלמה?

התשובות לכל השאלות הללו קשורות לוויזואליות של המזון בסביבה הקרובה שלנו. כשאנחנו רעבים מאוד ועוברים ליד דוכן פלאפל, אפילו אם אנחנו בדרך הביתה ומגיעים עוד עשר דקות- לרוב, דוכן הפלאפל יכניע אותנו לפני שנגיע הביתה, במיוחד אם בבית אין לנו אוכל שהוא כבר מוכן ומחכה לנו. כמובן שהמזון שלנו גם מורכב מריח וטקסטורה, טעמים ועוד אלמנטים (שיש להם משמעות במקרה זה), אבל לדרך הוויזואלית של מזון (כלומר,איך שהוא מוגש לנו), יש אימפקט מאוד רציני על עד כמה הוא יקסום לנו והאם נגש אליו. לצורך העניין, דוכן פלאפל נטוש, לא אסטטי ולא היגייני ממש לא יקסום לנו כמו דוכן הומה אדם עם ריח ממיס, צלחות מצוחצחות, סלטים טריים ועוד אלמנטים מגרים.

מאיפה מתחילים?

למה שלא תיקחו את העיקרון הזה ככלל ותמירו אותו לעולם המזון מהטבע?
כשאנו קונים הביתה מגוון עשיר של ירקות , פירות, צמחי מאכל, תבלינים ומציגים אותם לראווה במטבח שלנו והן ברחבי הבית, רוב הסיכויים שנמצא את עצמנו אוכלים מזונות מהטבע בכמות גדולה יותר, ממגוון עשיר יותר ובתדירות גבוהה יותר.
מעבר לזה, שעדיף לאכול מזון בטמפרטורת החדר, יש המון ירקות ופירות שאחסון במקרר הורס אותם , כמו עגבניות למשל- אחסון במקרר פוגם בטעמם ובטקסטורה שלהם.

מה עושים עם זה?

ולכן, קשטו את ביתכם במזונות מהטבע:
צנצנות שקופות לכל סוגי הקטניות,
מגירת תבלינים שקופה,
מדפים עם קופסאות ובתוכן דגנים מלאים,
פירות וירקות בסלון במטבח ואפילו במסדרון: אבוקדו קשה מדי, לימונים צהובים, תפוחים ירוקים, כולם קישוט אסטטי ולא מלכלך לרחבי הבית וגם מזמין לאכול ממנו (ואפילו לא נשכח אבוקדו או לימון להתקלקל).
אדניות צמחי מאכל וצמחי תבלין בסלון, על גבי המרפסות, בחלונות ואפילו על הרצפה: צמח לבנדר למשל הוא גם יפה, גם ריחני וגם שימושי (לייבש ולתלות בארון).

             unnamed (1)          unnamed

איך ממשיכים?

דאגו להביא הביתה מצבור גדול ושלל סוגים של ירקות פירות צמחים, זרעי תבלין ומזונות על- מרגע שאלה יפארו את ביתכם ושיגרת יומכם , תקרבו אליכם בצעדי ענק את התגבשות התזונה הטבעית ואורח חיים מקיים ואקולוגי בחייכם.

שמחנו לעזור לכם להתקרב קצת יותר לטבע
שלכם ,
נועם השדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>