נכנסים למטבח, צעדים ראשונים בבישול

אגדנו עבורכם מספר קווים מנחים בצעדיכם הראשונים בין כותלי המטבח הטבעי.

כאמור ,

כל המתכונים שתמצאו כאן הם טבעונים , ללא גלוטן וללא מוצרים מעובדים.

תוכלו לשים לב עם הזמן כי עצם הסרה הדרגתית של  מזונות מסוימים מצלחתכם, דווקא תפתח בפניכם מגוון עצום של אופציות בישול שונות, טעמים חדשים, סוגי תבלינים וטכניקות חדשות שלא חוויתם לפני כן.

להלן חלק מהחידושים שתגלו במעבר לתזונה טבעית ובריאה:

1.אבני היסוד במטבח הטבעי: 

  • מלח, סוכר, שמן: תוכלו לשים לב כי שלושת אבני היסוד הדואגים להמלחה / המתקה ושימון השתנו במטבח : מלח שולחן הפך למלח הימלאיה, סוכר לבן הפך לסילאן או סוכר פרי ושמן קנולה הפך לשמן זית וקוקוס. אלה שמנים טבעיים יותר שאנחנו מציעים לכם להשתמש רק בהם ולהחליף אותם לצמיתות מהמוצרים הישנים.
  • תבלינים, ירקות ופירות: התזונה הטבעית מושתת כולה על בלוטות הטעם שלנו ומעבר לסוכר ומלח יש עוד אין ספור טעמים שניתן לשחזר ממנות שזכורות לכם מהעבר אך באופן בריא וטבעי יותר. שיטוט קצר באתר שלנו יגלה לכם אין ספור אלטרנטיבות לעשות זאת, אך אין ספק שתבלינים (עשבי תיבול וצמחי מאכל), ירקות ופירות הם חלק דומיננטי ביותר להגיע לדקויות של טעם בבואכם לבשל. עשו לעצמכם מנהג ושלבו בכל קנייה: ירק חדש, תבלין חדש, פרי אקזוטי שלא נתקלם בו לפני, כך תלמדו איך להעשיר את הטעמים של המנות שתכינו: ע"י חשיפה  למזונות חדשים. בקרו בפינה שלנו למזונות חדשים במטבח הטבעי.
  • דגנים וקטניות: דגן וקטניה הוא שילוב מעולה לקבלת חלבון מלא באופן טבעי (מהצומח). עובדה זו הופכת את שני חומרי הגלם הללו לחלקים עיקריים בצלחת הטבעית. האתר שלנו מצויד היטב באין ספור דוגמאות לדגנים מלאים המהווים פחמימה מורכבת (כולם ללא גלוטן) והן לקטניות בריאות ומקוריות. שוטטו באתר שלנו והכירו לעומק את הדגנים והקטניות – כוכבי המטבח הטבעי. תחשפו באתר שלנו לדגנים פחות מוכרים כמו : דוחן וקטניות כמו : אזוקי. אל תחששו לנסות חומרי גלם חדשים ולגלות עולמות חדשים במטבח, חדשנות ומקוריות הם חלק מחיבור לטבע. שיטוט בבית טבע יהפוך למסע מעניין הרבה יותר:)

2.טכניקת הבישול:

  • בישול מהבטן:  אנחנו מאמינים כי בישול מהטבע הוא בישול אינטואיטיבי, זהו בישול הנובע מסקרנות והתפתחות ואינו צמוד ספרים וכפות מדידה, מכאן יבוא כל הקסם למטבח שלכם, מתוך שיטת הבישול הזו. ולכן אנחנו מציעים לך מתכונים שניתן להחליף בהם את חומרי הגלם, לשנות בהם כמויות, ולנסות ליישמם במספר טכניקות. אנחנו מזמינים אתכם לנסות ולהתפתח עם המתכונים שלנו ולא לשנן אותם בע"פ. אנחנו רוצים ללמד אתכם דרך בישול, ואופן שימוש בחומרים ולא רוצים שתשננו מתכונים.
  • MIX & MATCH: במטבח הטבעי קשה מאוד "לטעות בבישול". לכל ירק, פרי , דגן או קטניה תוכלו להתאים כמעט כל תבלין , טכניקה או חומר גלם אחר. גם אם לעיתים תטעו בתיבול או שלא תצליחו לבשל את הדגן כמו שצריך, תמיד תוכלו להסב אותם לקציצות או עוגיות או לתקן תיבול. עם הזמן תבחינו כי פתחתם יכולות קולינריות מורכבות הרבה יותר מאלה שהיו לכם עד היום , מחוץ למטבח הטבעי, השפע עצום והמסע יהיה טעים ומרגש. תהנו מהדרך.
  • טכניקות מסורתיות של טיפול במזון שלנו: חיבור לטבע בא גם לידי ביטוי בצורה בה אנו "מטפלים" במזון שלנו. אנו מאמינים בטכניקות מסורתיות של צריבה, אפייה ובישול ארוך לעומת: טיגון בשמן למשל. גם אם תרצו לטגן את אחד המזונות שלכם, עשו זאת בעזרת מעט מאוד שמן בתור התחלה ואז המשיכו בהוספת מים- זהו טריק נחמד ל"טיגון בריא".

3.חיסכון זמן במטבח:

הכרת כלל המרכיבים: חשיפה לחומרי גלם חדשים בתוך התזונה הטבעית והכרת חומרי הגלם שמהווים אבני יסוד לתזונה זו, יסייע לכם לצמצמם את כמות הזמן בה אתם שוהים במטבח במהלך השבוע. לאחר שתכירו בע"פ את כל סוגי הקמחים, הקטניות, האגוזים, הדגנים וכן מהם המוקשים לתזונה -תוכלו לגוון  בקלות בין כל מרכיבי המנות ותקבלו מנות טעימות ומקוריות בכל סיר מחדש.

4.עושר וגיוון תזונתי לאורח חיים בריא יותר:

כפי שכבר שמתם לב, האתר רווי בחומרי גלם בעלי שמות ותיאורים שרבים מאיתנו נתקלים בהם בפעם הראשונה: מלח הימלאיה ורוד, דוחן , שורש גלנגל ועוד. אנחנו, ב"נועם השדה" מסקרנים אתכם וחושפים אתכם לאטרנטיבות שמהוות עושר תזונתי ופותחות עולם מושגים חדש בין הסירים שלכם ומסביב לשולחן. אתם לא חייבים לרכוש מראש את כל המרכיבים בבת אחת, נסו לאט לאט לגוון את חומרי הגלם במטבח ומהר מאוד תבחינו איך אורח חיים התזונתי שלכם הבריא את עצמו. מרבית חומרי הגלם באתר תמצאו בחנויות לתבלינים, חקלאים או בתי טבע- לא בסופר. תתפלאו אילו מזונות "חיים" מחוץ לסופר, נסו זאת.

התייעצו איתנו וספרו לנו על המצאות וחידושים שגיליתם מתוך המתכונים שלנו וגם אם לא הצלחתם , נשמח לסייע לכם להבין מדוע.

facebook print
ארגון ציוד למטבח בתזונה הטבעית

מתכונים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>