פשטידות דוחן אישיות

מה צריך?

4 כפות פשתן אורגני
1 כף אבקת מרק טבעית- ניתן להוסיף חלק מהתבלינים
2 כוסות דוחן אורגני
1/2 כוס עלים ירוקים, המומלצים למתכון זה: בצל ירוק, כרישה ,עירית, קייל וכוסברה-קצוצים דק.
בצל קטן
קישוא בינוני מגורר וסחוט היטב
שמן קוקוס

איך מכינים?

שלב ראשון : הכנת "הבסיס המדביק", מורכב שני חומרי גלם:
1. בישול הדוחן , ללא כל תבלינים.
2. השריית הפשתן : ערבבו את הפשתן בקערה עם 1.5-2 כפות מים. הכירו את הפשתן ותגובותיו: לאחר כ-15 דק' הפשתן יספוג את הנוזלים ויהפוך למעין עיסה ג'לית דביקה במיוחד. יש לערבב מדי פעם.
שלב שני: הכנת התערובת
3. ערבבו בקערה 3/4 מכמות ג'ל הפשתן יחד עם בערך 3/4 מכמות הדוחן המבושל (שהתקרר). הוסיפו את הירקות , העלים והתבלינים ולושו היטב לבלילה אחידה, בצורה של מעין דחיסת החומרים.
4. כדררו היטב עם הידיים את התערובת עד להדבקה מוחלטת של כל הרכיבים. במידה והתערובת עדיין לא דביקה מספיק, הוסיפו עוד מהדוחן והפשתן שנותרו לסירוגין עד לקבלת עיסה דביקה. הדוחן שהתקרר יחד עם הפשתן אמור להדביק את התערובת לקציצות יציבות ללא כל קושי, אם תדחסו היטב.
5. טעמו ותקנו תיבול אם צריך.
שלב שלישי: הכנת הפשטידות ואפייה
6. שמנו בשמן קוקוס תבנית סיליקון עם חורים (מומלץ להשתמש בתבנית כזו), במידה וידכם אינה משגת, שמנו נייר אפייה על גבי תבנית וכדררו לקציצות שטוחות (כדאי להשתמש ב-רינג מתכת למי שיש). הכניסו לתנור שחומם מראש לחום של 200 מעלות למשך בערך: 40 דקות (תלוי בתנור).
7. חשוב מאוד "לבקר" את הפשטידות/קציצות בתוך התנור מדי פעם (אל חשש בפתיחת דלת התנור, לא יקרה כל נזק), יש להפוך את הפשטידות במידה והן משחירות או נדבקות לתבנית. ולחכות להתמצקות מוחלטת שלהן מכל הצדדים. במידה ואפיתם בתבנית שקעים מסיליקון, בדקו את דפנות הפשטידות לבדוק התמצקות, במידה והדפנות אינן אפויות והחלק העליון כן- כסו אותו בנייר אפיה והמשיכו לאפות עד להקשחת הדפנות.
8. תוכלו לבדוק את יציבות הפשטידות אם אתם מצליחים לשלוף אותן החוצה יחסית ביציבות.
9. גם לאחר הוצאה מהתנור, יש להמתין להתקררות מלאה שתסייע גם היא להתמצקות הפשטידות ולהקשחתן.

מה למדנו? איזה תחליף זה מהווה?

ניתן ליצור פשטידות וקציצות ללא ביצים וללא חומרי התפחה וקמח חיטה ו/או שיבולת שועל בעזרת חומרי הדבקה כמו פשתן, דוחן מבושל, טחינה ואחרים. מרגע שתחוו את אופן ההתנהגות של כלל חומרי הגלם תוכלו ליצור מגוון רחב של שילובים ע"י החלפת הירקות והתבלינים ואף ליצור פשטידות בתבניות גדולות לפי ההוראות שניתנו כאן. המתכון הזה מהווה בסיס מצוין לכל ה"אילתורים" שתוסיפו עליו.

דגשים חשובים

  • חשוב להמתין להתקררות מוחלטת לאחר הוצאת הפשטידות/קציצות מהתנור. כשהקציצות חמות הן עדיין שבירות במידה מסוימת והדבר שונה מצורתן הקרירה.
  • חשוב להקפיד על נושא האפייה: אפייה ללא נייר אפייה בוודאות תגרום להדבקות לתבנית ועדיפות רבה לשימוש בתבניות מסיליקון שתורמות להתגבשות הקציצות/פשטידות או פשטידה. אל תוותרו על פרטים חשובים אלה.
  • שימו לב: הפשתן הוא נטול טעם ולדוחן יש טעם יחסית תפל ולכן טבלו את התערובת בתיבול עשיר בתבלינים מיובשים וטריים, צמחי מאכל, עלים ועושר ירקות טריים.
facebook print

מתכונים נוספים

אז מה אתם אומרים?

    • noamAdmin

      היי עינת,
      מדובר בגרעיני פשתן שלמים לצורך מתכון זה.
      הפשתן יפריש ג'ל שיגרום להדבקת הקציצות.
      לידיעתך,ניתן להפחית מכמות הפשתן (אפילו לחצי) וללוש היטב את התערובת וזה יעבוד מעולה!
      הדוחן מאוד דביק כך שאפילו חצי מכמות הפשתן תעבוד נפלא,
      למי ששומר על מידות השומן (פשתן= שמן).
      בהצלחה!
      ימים של טבע,
      סיון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>